graph-plugin: user information during long processings

graph-plugin: user information during long processings

Karl Gorton
Grüß Gott aus Kärnten.

(english following)

Ich habe ein bisschen am graph plugin geändert.

Layout der Tabellen
Views können dargestellt werden
Notizen können ergänzt werden
Die Bilder bei der Ausgabe werden einzeln in einem temp-Verzeichnis zwischengespeichert.
Ein Spalte kann mehrere 'imported from'-Einträge haben
   ist zwar nicht schön, aber ich habe so eine Db zu warten...
   Deshalb bin ich derzeit auch zu alten xml-Dateien nicht kompatibel - aber den Import der alten mache ich bald.

Jetzt meine Frage:
  Die Zwischenpeicherung der Bilder kann dauern (beim Test für kapp über 2700 rund 5min)
  Ich habe versucht in die Statuszeile mit setStatusBarMessage(oder so ähnlich) etwas auszugeben,
     aber der Bildschirm ändert sich erst am Ende (es steht auch die Uhr).
  Wie mache ich das richtig?

Wenn alles klappt, wem soll ich dann meinen Code schicken - Ich habe doch gößere Änderungen vorgenommen - dafür habe ich einiges an Kommentar eingebaut - auch in 'fremden' Funktionen.

Mit freundlichen Grüßen, Karl Gorton.
-- english -------------------------------------------------------------
I tried to improve the graph plugin:
  Layout of tables
  Views can be displayed
  Notices
  Export of images - save images in temp path to save memeory
  More than one 'imported from' entries are possible
    bad design, but possible - and neccessary for me
        currently i have problems with the compatibiltiy to old xml-files, but i hope i can correct this

My problem is:
  Saving of images needs much time: about 5 minutes for more then 2700 images
  I tried to set the status line: setStatusMessage(...), but the screen is not changing - the clock does not work, too.
  The screen is changed after exporting the images.
  How can I do a user information, how can i show an hourglass?

If everthing works fine, to whom should i send my code?
I did large changes, but I have added some comments (to some unchanged funtions, too).

Bye, Karl Gorton.
Karl Gorton

Re: graph-plugin: user information during long processings

Gerd Wagner-3
Hi Karl,

I hope you don't mind me being lazy just answering in English.

What you describe sounds grate. Thanks a lot for your efforts to improve SQuirreL.

If you would send me your code I'll have a look  at it. If the code is alright
and if you agree I'd check it in to our CVS repository.

Gerd

Karl Gorton wrote:

> [...]
>
> Bye, Karl Gorton.

Re: graph-plugin: user information during long processings

Hi!

Before I send you the code, I would like to add the user information during saving the temp pictures:

> is not changing - the clock does not work, too.

Last night I tried to remove the compatibilty problems to old files. I think I succeded...

Is it possible to check the compatitbility with some 'old' xml files of other databases - or isn't it possible to read them without database connection (of course update table, and other menu items  cant work...)
Some pictures to check the result would be neccessary, too.

Ciao, Karl.
-------- Original-Nachricht --------
> [...]

> i hope i can correct this

> images
> is not changing - the clock does not work, too.

Karl Gorton
[hidden email]

GMX startet ShortView.de. Hier findest Du Leute mit Deinen Interessen!
Jetzt dabei sein: http://www.shortview.de/?mc=sv_ext_mf@gmx